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Author Topic: Wissenschaftsbetrug an der Uni Hamburg und der Uni Bern  (Read 2052 times)

ama

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Wissenschaftsbetrug an der Uni Hamburg und der Uni Bern
« on: March 14, 2009, 06:07:34 AM »

Erst mal das Beweisstück:

https://www1.dgkjp-kongress.de/guest/AbstractView?ABSID=4785

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Nr.:    VS-007 - Vortragssymposium
Sitzungstitel:    Therapie bei ADHS und Zwang
001    Langzeit- und Kosteneffizienz homöopathischer Therapie bei aufmerksamkeitsgestörten Kindern mit und ohne Hyperaktivität
     Klaus von Ammon    Autor
     Ursula Sauter    Co-Autor
     Regula Everts    Co-Autor
     André Thurneysen    Co-Autor
     Martin Frei-Erb    Co-Autor
     Shu-Fang Hsu Schmitz    Co-Autor
     Maja Steinlin    Co-Autor
     Heiner Frei    Co-Autor
 
     
Das Aufmerksamkeits-Defizit-Syndrom mit und ohne Hyperaktivität (ADHS/ADS) bildet derzeit die grösste Gruppe neuropsychiatrischer Diagnosen bei Kindern und Jugendlichen. Konventionell werden regelmässig Stimulanzien (z.B. Methylphenidat, MPH) eingesetzt. Homöopathische Behandlung ist eine Erfolg versprechende Alternative, deren
Behandlungsverläufe über fünf Jahre beobachtet und deren Behandlungskosten ermittelt werden.


Klinisch und neuropsychologisch nach konventionellen Kriterien eindeutig diagnostizierte Kinder mit einem Conner’s Global Index (CGI) ≥ 14 (maximal 30 Punkte) bekommen zuerst in der Behandlungsphase individuell ermittelte homöopathische Präparate. Nach Besserung des CGI von mindestens 50% folgt eine Test-Phase gegen Placebo (randomisiert, doppelblind, cross-over) über je sechs Wochen mit regelmässigen klinischen und neuropsychologischen Kontrollen. Anschliessend erfolgt eine offene Langzeit-Behandlung mit Kostenevaluation.

Von 83 behandlungsbedürftigen Kindern bessern sich 70 (84%) von 19 auf 8 CGI-Punkte (Median, primäre Variable, p=.0001). Zweiundsechzig Probanden beginnen die Testphase, 58 schliessen sie ab. Neuropsychologische Tests zeigen teilweise hochsignifikante Resultate in Behandlungs- und Test-Phase (sekundäre Variablen). Nach 18 Monaten (n=53) liegt der CGI bei 7 Punkten. Nach fünf Jahren erreichen die Kinder (n=60) einen CGI von 8.8 Punkten ohne (n=25), 6.8 Punkte unter homöopathischer (n=28) und 10.6 Punkte unter MPH-Therapie (n=7). Die Behandlungskosten (Homöopathie/MPH) unterscheiden sich schon ab dem ersten Behandlungsjahr deutlich zugunsten der Homöopathie.

Zusammenfassung: Homöopathische Therapie hat unter strengsten wissenschaftlichen Kriterien bei den untersuchten Kindern und Jugendlichen mit ADS/ADHS zu einer deutlichen Abnahme der Krankheitssymptome geführt, die über fünf Jahre stabil bleibt. Im Langzeit-Verlauf ist sie ähnlich effizient wie Stimulantien-Therapie. Deutliche Kostenvorteile ergeben sich gegenüber konventionellen MPH-Retard-Präparaten.
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Seit 200 jahren sind die Homöopathen nicht in der Lage, und noch nicht einmal gewillt, SERIÖSE Studien zum Nachweis ihrer Hahnmanbüchenen Behauptungen zu erbringen. Aber plötzlich, bei einem sehr heiklen Thema, da haben sie Erfolgswerte in der Größenordnung starkwirksamer Pharmazeutika.

Der Anspruch, den die Damen und Herren Homöopathen da erheben, ist in sich schon mal ein knallharter Hinweis auf Pfusch, Unfähigkeit zu wissenschaftlichem Denken, und zu schlampigster Kontrolle der Studie.

Wer hat da gepfuscht?

Wer hat da seine Pflicht als Aufsichtsführender vernachlässigt?

Wer hat da öffentliche/private Gelder für Pfusch und Schlamperei verschwendet?

Man sollte den ganzen Laden bis zur vollständigen Aufklärung des Skandals dichtmachen.

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« Last Edit: March 14, 2009, 08:49:04 AM by ama »
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ama

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Wissenschaftsbetrug an der Uni Hamburg und der Uni Bern
« Reply #1 on: March 14, 2009, 08:31:23 AM »

Noch ein Beweisstück:

http://www.biomedexperts.com/Abstract.bme/16815520/
Treatment_of_hyperactive_children_increased_efficiency_
through_modifications_of_homeopathic_diagnostic_procedure

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2006: Frei H; von Ammon K; Thurneysen A
Treatment of hyperactive children: increased efficiency through modifications of homeopathic diagnostic procedure.
Homeopathy : the journal of the Faculty of Homeopathy 2006;95(3):163-70.
BACKGROUND: The rigorous test to which homeopathy was subject in our recent double-blind clinical trail of homeopathic treatment of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) necessitated optimized treatment meeting the highest standards. METHODS: Optimization was performed in three steps: (1) In successfully treated children, prescriptions leading to an insufficient response were analysed by a general questionnaire to identify unreliable symptoms. (2) Polarity analysis, a further development of Bönninghausen's concept of contraindications, was introduced in response to the frequently one-sided symptoms. This enabled us to use few but specific symptoms to identify the medicine whose genius symptoms exhibit the closest match to the patient's characteristic symptoms. (3) We investigated the influence of the primary perception symptoms on the result of the repertorization. Perception symptoms are not normally recorded during a patient interview even though they are among the most reliable facts related by the patients. At the same time we were able to improve the continuity of improvement of ADHD symptoms using liquid Q-potencies. RESULTS: Introducing the questionnaire, polarity analysis, and including perception symptoms, lead to an improvement in the success rate of the first prescription from 21% to 54%, of the fifth prescription from 68% to 84%.
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ama

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Wissenschaftsbetrug an der Uni Hamburg und der Uni Bern
« Reply #2 on: March 14, 2009, 08:36:00 AM »

Noch ein Beweisstück:

http://www.biomedexperts.com/Abstract.bme/17227746/
Randomised_controlled_trials_of_homeopathy_in_
hyperactive_children_treatment_procedure_leads_to_an_unconventional_study

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2007: Frei H; Everts R; von Ammon K; Kaufmann F; Walther D; Schmitz S-F Hsu; Collenberg M; Steinlin M; Lim C; Thurneysen A
Randomised controlled trials of homeopathy in hyperactive children: treatment procedure leads to an unconventional study design. Experience with open-label homeopathic treatment preceding the Swiss ADHD placebo controlled, randomised, double-blind, cross-over trial.
Homeopathy : the journal of the Faculty of Homeopathy 2007;96(1):35-41.
BACKGROUND: Treatment of patients with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) with homeopathy is difficult. The Swiss randomised, placebo controlled, cross-over trial in ADHD patients (Swiss ADHD trial) was designed with an open-label screening phase prior to the randomised controlled phase. During the screening phase, the response of each child to successive homeopathic medications was observed until the optimal medication was identified. Only children who reached a predefined level of improvement participated in the randomised, cross-over phase. Although the randomised phase revealed a significant beneficial effect of homeopathy, the cross-over caused a strong carryover effect diminishing the apparent difference between placebo and verum treatment. METHODS: This retrospective analysis explores the screening phase data with respect to the risk of failure to demonstrate a specific effect of a randomised controlled trial (RCT) with randomisation at the start of the treatment. RESULTS: During the screening phase, 84% (70/83) of the children responded to treatment and reached eligibility for the randomised trial after a median time of 5 months (range 1-18), with a median of 3 different medications (range 1-9). Thirteen children (16%) did not reach eligibility. Five months after treatment start, the difference in Conners Global Index (CGI) rating between responders and non-responders became highly significant (p = 0.0006). Improvement in CGI was much greater following the identification of the optimal medication than in the preceding suboptimal treatment period (p < 0.0001). CONCLUSIONS: Because of the necessity of identifying an optimal medication before response to treatment can be expected, randomisation at the start of treatment in an RCT of homeopathy in ADHD children has a high risk of failure to demonstrate a specific treatment effect, if the observation time is shorter than 12 months.
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Durchgeführt werden diese "Studien" im Inselspital der Universität Bern:

http://www.zeka-ag.ch/assets/files/Info_Ritalin/ADS_Poster_vA.pdf

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« Last Edit: March 14, 2009, 08:47:40 AM by ama »
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ama

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Wissenschaftsbetrug an der Uni Hamburg und der Uni Bern
« Reply #3 on: April 12, 2009, 04:38:33 PM »

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