TG-1 * Transgallaxys Forum 1

Advanced search  

News:



We are Allaxys
We moved our news front to http://www.allaxys.com

The Forum 1 on Transgallaxys.com is only a backup archive!

Twin Update 8.5.2023

Because of their sabotage the Net nazis
"Amazon Data Services Nova", Ashburn, United States
"Amazon Data Services" Singapore
"Amazon Data Services" Japan
ARE BLOCKED

Pages: [1]

Author Topic: Oproep (ex) patiënten Simoncini  (Read 12498 times)

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Oproep (ex) patiënten Simoncini
« on: June 14, 2008, 07:32:17 PM »

As I support this call to the victims of Tullio Simoncini, I copy this text and hope that the attorneys will take up their work.

http://cryptocheilus.wordpress.com/2008/06/02/oproep-ex-patienten-simoncini/

[*QUOTE*]
------------------------------------------------------------
Cryptocheilus Weblog
bugs in medicine

Oproep (ex) patiënten Simoncini.

———-OPROEP———

Ik wil graag in kontakt komen met patienten die negatieve ervaringen hebben ondervonden bij de Italiaanse (arts) Simoncini. ‘VOELT U ZICH DOOR SIMONCINI MISLEID EN/OF BEDROGEN?’ Uw ervaring, uw eventuele ‘mis’behandeling kan van onschatbare waarde zijn voor alle andere kankerpatienten. Met name patienten die in Bilthoven tussen 4 oktober en 9 oktober 2007 behandeld zijn door Simoncini en natriumbicarbonaat-injecties hebben gekregen!

MAG IK U ‘IN NAAM VAN SYLVIA’ VRAGEN DIT BIJ JUSTITIE TE MELDEN! Het is van groot belang dat als een tweede getuige zich meldt het Openbaar Ministerie nog beter in staat zal zijn Simoncini cs te vervolgen.
Volledige uitspraak 09-04-2008.

Vaste bezoeker,

Peter.

U, kunt hier op het forum ook een reactie geven. Ik kan, indien gewenst, uw e-mailadres aan Peter doorgeven.

 

Dit bericht werd geplaatst op juni 2, 2008 bij 9:06 am en is ingedeeld onder Uncategorized. Tagged: artikel 12, arts, behandeling, bica, bicarbonaat, bilthoven, infuus, injectie, jomanda, kliniek, openbaar ministerie, oproep, rechtzaak, Simoncini, skepsis, sylvia millecam, VdtK, vervolgen. Je kunt reactie's op dit bericht volgen door RSS 2.0 feed. Je kan laat een reactie achter, of trackback van je eigen site.
37 Reacties to “Oproep (ex) patiënten Simoncini.”

   1. Wilma zegt:
      juni 2, 2008 at 10:43 am

      We hebben met ons allen vast kunnen stellen hoe fanatiek aanhangers van Meneer Simoncini hun vermeende heiland ondersteunen en blijven ondersteunen.
      De meesten zullen het gevoel van misleid en/of bedrogen zijn bij zichzelf niet toestaan.
      Als ze dat wel doen is de impact namelijk enorm en komen er dingen prominent om de hoek kijken die ze al die tijd hebben afgewezen.
      Ze kunnen inmiddels het bedrog/misleiding wel zien, maar hun psyche staat de waarheid niet toe.

      Er zijn uitenterna bewijzen geleverd over de status van Simoncini èn het niet kunnen werken van zijn kankerbehandelingen met natriumbicarbonaat.
      Hij beaamt nu zelf dat kanker géén schimmel is en bicarbonaat alléén derhalve geen enkele kanker kan genezen.
      Toch voelden de aanhangers geen enkele behoefte om de ‘feestelijke’ bijeenkomst van gisteren af te blazen.
      De behandelde mensen MOETEN genezen zijn, ook als dat helemaal niet kan.
      Het blijven geloven in een wonder blijkt gemakkelijker, dan het onder ogen zien van de realiteit.
      Voor velen zal toch regulier behandelen te laat zijn omdat ze zich eindeloos bleven koesteren in de veel zachtere armen van alternatief.
      De alternatieve trein is lang en kent 1e en 2e klas, de noodrem wordt door beide vaak/meestal over het hoofd gezien.
      1e klas stapt uit bij de stations van de goede/verstandige alternatief, die hen een enkele reis terug naar Regulier cadeau doet, 2e klas stopt eindeloos bij Kwakstations.
      Maar voor iedereen gaat het principe van het shoppen op hoe het ook gedraaid of gekeerd wordt.
      De juiste wissel overhalen blijkt voor velen moeilijk/te moeilijk of ze doen het pas als Regulier een gepasseerd station blijkt en er geen weg terug meer is.

      Geef daarom gehoor aan deze oproep, u hoeft zich niet te schamen.
      Er zijn inmiddels een kleine 1500 therapieën, die met mooie woorden beweren kanker te kunnen genezen.
      Het is vaak moeilijk om alles te kunnen doorzien/te begrijpen en daardoor zijn er velen die een of meerdere van deze ‘kanskaarten’ trekken.
      U bent niet de enige, want ontelbare patiënten gingen u voor.
      Heb dan nu de moed om uw verhaal te doen, niet alleen voor uzelf, maar ook voor allen die met deze verschrikkelijke ziekte geconfronteerd zijn of worden.

      De noodrem is er, dus trek!!
   2. JennyJo zegt:
      juni 2, 2008 at 11:53 am

      Heel goed!
   3. grootvader zegt:
      juni 2, 2008 at 12:17 pm

      Alleen vrees ik dat zo’n vraag/oproep niet echt gelezen zal worden door slachtoffers van het alternatief.
      Immers, hier lees ik de ouwe getrouwe van het reguliere front.
      Zelfs Tulliofan die toch op alle fora vindbaar is heb ik al niet meer gezien nadat zij ook begreep haar boodschap hier niet krijt te kunnen.

      Uiteraard verwacht ik wel stukjes uit het TROS-radarforum hier ook geplaatst te zien waar er reacties zouden moeten zijn op die “fantastische”1-e juni met al die vele “geneesden”.
      Immers, er zullen vast wel lezers zijn hier die WEL nog op dat trosforum terecht kunnen.

      Eigenlijk had ik dit kopiëren/plakken vanuit dat forum aktiever verwacht ter onzer informatie.

      De trosverdoemde……………………..

      Grootvader

      Met zijn warme groeten.

      -CrytoEdit: Laat google nu maar even zijn werk doen opa; kijk eens bij de tag’s ;-) -
« Last Edit: June 14, 2008, 07:34:08 PM by ama »
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #1 on: June 14, 2008, 07:32:44 PM »

4. peter zegt:
      juni 2, 2008 at 12:20 pm

      Hartelijk Dank Crypto, voor deze speciale rubriek! En nu maar afwachten wie zijn medewerking wil verlenen!
      Het zal getuigen van grote menslievendheid en bewust gekozen verantwoordelijkheid!

      Wilma, fantastisch jouw openings-bericht, het zal andere mensen enthousiast maken
      ook een bericht te plaatsen!
   5. peter zegt:
      juni 2, 2008 at 12:44 pm

      @ grootvader

      Dit is een begin hier bij Crypto en op Kanker Actueel van Kees Braam.
      Het Volkskrant blog is ook een mogelijkheid!

      Suggesties zijn vanzelfsprekend hier van harte welkom!
   6. cryptocheilus zegt:
      juni 2, 2008 at 1:08 pm

      Weten jullie wel dat jullie nu ook al de hele medblogwereld in gekatapulteert zijn?
      http://www.medbloglog.nl/
      en
      http://www.medbloglog.nl/2008/06/02/medblognl-top-25-geupdate/
      Aandacht genoeg!
   7. Marer zegt:
      juni 2, 2008 at 7:56 pm

      Ik hoop van ganser harte dat kankerpatiënten die benadeeld zijn door meneer Simoncini en aanhangers zullen bedenken dat “beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald” ook op hen van toepassing is.

      Het is geen zonde of domheid om in de val van deze meneer en aanhangers te trappen.

      Als kankerpatiënt krijg je vaak advies. Als je met je zieke rug tegen de muur staat wil je graag in genezing geloven. Posititief blijven is vaak de aanmoedigende kreet. Maar er bestaat geen zachte manier van kanker genezen.

      De behandeling met bicarbonaat is bewezen onjuist en er zijn doden gevallen. Doden, niet gestorven aan de kanker, maar aan de behandeling.
   8. peter zegt:
      juni 2, 2008 at 8:10 pm

      Ja, Marer, Sylvia’s ‘choice’ was eigenlijk ‘a flight from the reality’!
      Ik weet zeker dat zij zich uiteindelijk had laten opereren, nog even die risicoloze behandeling op advies van notabene een orthomoleculair arts genaamd maarten klatte.
      En wij wisten niets van de reputatie van simoncini. Dat is ook niet relevant. Maarten klatte behoort voor Sylvia relevant te zijn.
   9. peter zegt:
      juni 2, 2008 at 8:15 pm

      Dus vooral de dubieuze reputatie van simoncini!
  10. peter zegt:
      juni 2, 2008 at 8:26 pm

      Reken maar dat klatte die reputatie van simoncini kende, maar ( klatte in deVolkskrant) vond de theorie van simoncini veelbelovend!
      Dus klatte verwijst sylvia niet terug naar ‘regulier’ wat ie wel zal verklaren maar naar simoncini en ik denk met ongelooflijke financiele opties voor de toekomst.
      klatte is zo’n enorm ordinaire alternatieve arts! Een ‘zakkenvuller’ bij uitstek!
      een jacht van 18 meter, Lamborgini, het zal mij ‘worst’ zijn maar oefen je vak uit ‘zakkenwasser’ Hij voerde mij meisje naar de afgrond, en daar zal ik mij op wreken!
  11. Wilma zegt:
      juni 2, 2008 at 8:26 pm

      @Peter

      Was het oorspronkelijk de bedoeling dat na ong. 3 weken de volgende injectie-serie zou volgen net als bij de infusen?
  12. peter zegt:
      juni 2, 2008 at 8:34 pm

      Ik weet het Wilma, maar daar mag ik niet over naar buiten treden! In het kader van onderzoek.
  13. Wilma zegt:
      juni 2, 2008 at 9:54 pm

      @Peter

      Je schrijft anders zelf hierboven dat Sylvia’s keuze een vlucht uit de realiteit was.
      Dat je ervan overtuigd bent dat ze zich UITEINDELIJK had laten opereren.

      Mag ik toch vragen wanneer ongeveer dat ‘uiteindelijke’ had kunnen plaatsvinden.
      Dit n.a.v. weer een eigen bericht van jou:

      Je schreef op Topicalinfo:
      In December 2006 the 58-year old Sylvia was diagnosed with metastasized breast cancer and was offered chemotherapy. She decided to give it a thought and visited several alternative healers in Switzerland, Germany and Russia who all advised her to start with chemotherapy and have her breast amputated. Finally, she met Dr. Simoncini who now states she never started with the bicarbonate treatment.
  14. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 5:58 am

      @ Wilma,

      Was tekst van Dr. Lutser te snel door mij geplaatst op TopicalInfo.

      For a second opinion she goes to Switserland and Germany who all advised her to start with chemotherapy and have her breast amputaded. She decided to give it a thought and visited several alternative healers in the Netherlands, etc..

      Lutser geschreven maar hij heeft het niet aangepast!
  15. Edward zegt:
      juni 3, 2008 at 6:12 am

      He, een mailtje van mij over moleculen kwam niet door! Bevatte ook het woord homeopathie. Weggefilterd?

      -CryptoEdit: Yep, doorgelaten-
  16. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 1:03 pm

      @ Crypto

      Heb jij idee waarom Lutser zo’n tekst niet wil aanpassen?
  17. cryptocheilus zegt:
      juni 3, 2008 at 6:14 pm

      @ Peter 1.03:
      Welke tekst en waarom? (linkie?) Heb je hem daarover geschreven?
  18. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 6:25 pm

      Door de hectiek van ons Amerikaanse avontuur controleerde ik de net opgepakte tekst niet! Geeft ongemakkelijk gevoel als je principieel juist wil berichten.
      Wilma dacht die tekst klopt, dus ook plaatsen! Dan heb je direct een onvoldaan gevoel. Weliswaar gewag maken van je aanwezigheid, maar dan moet het voor mijn gevoel ook perfect zijn, nogmaals de haast van vooral mijn ‘kampfen’ veroorzaakte dat.

      Daarnaast is het eigenlijk van belang gezien de grootheid en afname van Lutser dat zo’n bericht beter aangepast zou kunnen worden. Hij is tenslotte een autoriteit, Crypto! Hij wordt bovenregelmatig ‘gelinkt’!

      Mijn complimenten Dokter.
  19. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 6:37 pm

      Ja, ik heb hem geschreven!
  20. cryptocheilus zegt:
      juni 3, 2008 at 7:32 pm

      Ik snap nog steeds het probleem niet Peter. Wat klopt er niet aan dat stukje?

      Bert een autoriteit? O? Is dat zo?
      Een anoniem bloggend doktertje dat met de hand om de glans zichzelf s’avonds in slaap huilt, nadat ie na een fles jenever genuttigd te hebben, weer zo’n ziek stukkie aan ons toevertrouwd heeft? We hebben het toch wel over dezelfde Lutser? Toch?
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #2 on: June 14, 2008, 07:32:51 PM »

21. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 7:51 pm

      Laat maar Crypto!

      Doe mij in jou ‘nuchtere’ staat dan wel het plezier de tekst in het bericht van Wilma, eventueeel met haar in overleg, teniet voor ons Nederlanders!

      De klant is koning!

      -CryptoEdit: en ik ben keizer hier-
  22. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 8:09 pm

      ‘Draag dan ook de kleren van de keizer niet’
  23. Wilma zegt:
      juni 3, 2008 at 8:27 pm

      @Peter

      Niet EVENTUEEL in overleg met mij teniet doen!
      Het zou een mooie bak worden als er zomaar iets in een bericht veranderd zou kunnen/mogen worden omdat iemand het met de inhoud niet eens is of pas achteraf beseft dat de inhoud niet helemaal correct is!
      In dit geval is rectificeren jouw taak, niemand heeft je opdracht gegeven om dat verslag van Lutser onverkort/onbezonnen te plaatsen.
      De niet helemaal juiste details zijn voor de strekking van het verhaal m.i. niet eens relevant.
      Het zijn de vragen erover die jou nu niet in je straatje te pas komen en dat realiseerde je pas n.a.v. mijn vraag daarover gisteravond, zie bericht 8.26u.. en 9.54u. hierboven.
      Het is je goed recht om er niet over te willen praten, maar zeg dan gewoon dat nog niet aan te kunnen.
      Ons laten puzzelen over wat je nou precies bedoeld helpt niet mee om jou te begrijpen!
  24. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 8:35 pm

      Ik kan alles heel goed aan Wilma. Zelfs jij kent mij maanden en plaatste het bericht zo! Jij had beter kunnen weten en het niet zo maar over moeten posten! Dus ook lezen voortaan! Jij kende mijn verhaal!
      Ik heb er geen behoefte aan dat een foutje van mij zo uitvergroot wordt, klaar!
      Ik ben heel duidelijk en jij weet dat ik niet op alle vragen antwoord wil/kan geven!
  25. Wilma zegt:
      juni 3, 2008 at 8:51 pm

      @Peter

      Dat is een keiharde leugen, ik kende het hele verhaal absoluut niet.
      Zou je anders onmiddelijk gewaarschuwd hebben over dat bericht dat je op Topical-info
      plaatste!
      Het absoluut niet overgeheveld hebben naar de amerikaanse site daarover.
      Jouw suggesties over mij hierboven vind ik ver beneden de maat en dan druk ik mij nog netjes uit!

      Als jij om 1:03 die vraag niet aan Crypto had gesteld was er niemand meer over begonnen.
      Dus ……………………….je krijgt/kreeg wat je vraagt/vroeg!
  26. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 8:57 pm

      Zeg dan gewoon dat je het niet aan kunt, dat je niet kan luisteren!
  27. Wilma zegt:
      juni 3, 2008 at 9:03 pm

      @Peter

      Ik ga niet met Calimero’s in discussie!
  28. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 9:10 pm

      Nu lijk ik op Kees Braam, he Wilma!
  29. peter zegt:
      juni 3, 2008 at 9:23 pm

      quote: Zeg dan gewoon dat je het niet aan kunt, dat je niet kan luisteren!

      Mooie laatste berichten, Wilma, op ‘vers van de pers’! De krant is echt jouw plek! niet bij de radio!
  30. Wilma zegt:
      juni 4, 2008 at 9:11 am

      Gedachte:

      Overtuigingen zijn de bezetters van je geest. Onttroon ze en je hervindt je vrijheid.
  31. Wilma zegt:
      juni 11, 2008 at 8:21 am

      http://nl.youtube.com/watch?v=X88Kz7uRalc

      Soms laat ik mijn schouders hangen, dan is het wel wat zwaar.
      Toch blijf ik geloven in de kracht van een liefdevol gebaar.
      Mijn hart zal het altijd winnen van mijn verstand,
      Het zet mijn schouders steeds terug in de juiste stand.
  32. marieke zegt:
      juni 13, 2008 at 1:07 pm

      peter, ik blijf je steunen en hoor je verhaal aan want er moet een eindkomen aan kwakzalvers.
      laten de mensen dan ook reageren en niet zoals wilma met een gedicht.
  33. JennyJo zegt:
      juni 13, 2008 at 1:10 pm

      ???
  34. Wilma zegt:
      juni 13, 2008 at 1:29 pm

      @Marieke

      Fijn Marieke dat je Peter blijft steunen, want er moet inderdaad een eind komen aan al die kwakzalverspraktijken.
      Mijn eigen woorden op rijm en het bijbehorende lied zijn een persoonlijke boodschap en degene voor wie het bestemd is, begrijpt dit prima.
      I.v.m. enige privacy kan/wil ik dit niet verder uitleggen, het is voor mij te emotioneel.
  35. marieke zegt:
      juni 13, 2008 at 1:48 pm

      wilma dit is ook helemaal mijn bedoeling niet (sorry) maar als het voor jou zo emotioneel is waarom schrijf je dan dit gedicht voor, mij komt het over dat je dit voor andere schrijft.
      Dingen die niet voor andere bestemd zijn dan ook niet plaatsen.
      het is de bedoeling dat we de kwakzalvers bioj de kern aanpakken en daar ben ik al hard mee bezig.
  36. JennyJo zegt:
      juni 13, 2008 at 2:27 pm

      @ Marieke,

      Ik vind dat Wilma dit gewoon mag plaatsen.
  37. Wilma zegt:
      juni 13, 2008 at 3:04 pm

      @Marieke

      Fijn dat je al hard bezig bent de kwakzalvers bij de kern aan te pakken.
      Mag ik ook weten hoe en waar je dat doet?!
      Ben jouw naam nog niet tegengekomen op sites waar ik weleens kijk, dus zou het wel fijn vinden om jouw gedachtengoed over kwakzalvers te kunnen lezen.
      In ieder geval bedankt dat je ook een bijdrage levert om dit onrecht de wereld uit te krijgen.
------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]


.
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #3 on: June 16, 2008, 06:35:33 PM »

###########################################################################

###########################################################################
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #4 on: August 15, 2008, 05:47:47 AM »

[*QUOTE*]
--------------------------------------------------------------------------
Dutch warn against Simoncini cancer treatment.

The Dutch Health Care Inspectorate has concluded that the cancer  
treatment advocated by Tulio Simoncini is ineffective and dangerous.  
Simoncini claims that cancer is an infection caused by Candida  
albicans, an opportunistic fungus. He claims that the fungus can be  
eliminated by administering sodium bicarbonate by intravenous  
infusion, by mouth, or through intra-arterial catheters close to the  
tumor site. The Inspectorate's warning was triggered by the death of a  
patient whom Simoncini had treated at a Dutch clinic. In 2003, his  
license to practice medicine was withdrawn, and in 2006 he was  
convicted by an Italian judge for wrongful death and swindling.  
However, he has continued to treat patients at an Italian clinic and  
elsewhere.
[Koene R, Jitta SJ. Be wary of Simoncini Cancer Therapy.  
Cancer Treatment Watch, Aug 7, 2008]  
http://www.cancertreatmentwatch.org/reports/simoncini.shtml
--------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #5 on: August 15, 2008, 05:48:08 AM »

http://www.cancertreatmentwatch.org/reports/simoncini.shtml

[*QUOTE*]
--------------------------------------------------------------------------
Send This Page to a Friend  

Be Wary of Simoncini Cancer Therapy
Rob Koene, M.D., Ph.D.
Sophie Josephus Jitta

Tullio Simoncini claims that cancer is caused by a fungus and can be cured with the administration of sodium bicarbonate. There is no scientific evidence to support this claim, and there is good reason to believe that the treatment is dangerous.

In October 2007, a charge was brought against the Clinic for Preventive Medicine (CPM) in Bilthoven, the Netherlands. This clinic houses a mixture of small enterprises, where physicians and nonphysicians offer a great variety of "alternative" treatments. A 50-year-old patient with breast cancer who was treated at this clinic was admitted to the emergency department of the University Medical Center of the Free University of Amsterdam, where she died within a few days.

The attending physician refused to sign a death certificate, because the patient had died from a non-natural cause. It appeared that Simoncini had treated treated her at the Bilthoven clinic with injections and infusions of sodium bicarbonate. The clinic medical director denied any involvement, but two tenacious journalists of the Dutch newspaper de Volkskrant succeeded in finding out what had happened. The Public Prosecutor and the Netherlands Health Care Inspectorate have opened an investigation of the case.

Because one of us (SJJ) is fluent in Italian, we could extensively search Italian Web sites for information on Simoncini's background.

Currently living in Rome, he has been using unsubstantiated cancer treatments for 15 years. He calls himself a specialist in diabetes and metabolic diseases, but in 2003, his license to practice medicine was withdrawn, and in 2006 he was convicted by an Italian judge for wrongful death and swindling. This has not stopped him from continuing to provide his controversial treatments, not only in Italy, but apparently also in foreign countries, such as the Netherlands. He has appealed his conviction, but we could not find information on the status of this appeal on Italian Web sites.

Simoncini claims that cancer is "simply" an infection (il cancro è un fungo) caused by Candida albicans, an opportunistic fungus. He claims that this intruder causes formation of cysts and an uncontrolled cell division in several organs, such as the liver and lungs. To eliminate fungal colonies, he administers sodium bicarbonate by intravenous infusion, by mouth, or even with intra-arterial catheters close to the tumor site. Simoncini claims that the tumors will become smaller and subsequently disappear completely in half of patients thus treated. He does not give any proof for this and has never published any data in a scientific journal. He also claims that the treatment is not dangerous, because sodium bicarbonate is also used in standard medical procedures. He fails to mention that this treatment is applied only in patients with definite disturbances of water and mineral metabolism and under meticulous clinical supervision.

The highly concentrated solutions that he administers within a short period can disturb the mineral balance in the body and lead to serious and even fatal complications.

Based on expert reports of two physicians, the Dutch Health Care Inspectorate has concluded that Simoncini's treatment is dangerous and should not be administered. Here is a translation of its news release:
News from the Netherlands Health Inspectorate February 4, 2008

The Administration of Sodium Bicarbonate to Cancer Patients is Hazardous.
The infusion of sodium bicarbonate to vulnerable patients is hazardous and ineffective. This is the conclusion of two expert physicians who wrote reports on request of The Netherlands Health Inspectorate (Inspectie voor de Gezondheidszorg, IGZ).

The IGZ asked them for advice when in 2007 a patient with cancer died in the Free University Medical Centre in Amsterdam after she had received sodium bicarbonate in a clinic in Bilthoven. Currently, the clinic has, under the pressure of the IGZ, stopped administering this therapy and will not restart it. In the meantime it has not been firmly established that the patient has died as a consequence of the sodium bicarbonate administration. The Public Prosecutor is still investigating this.

Based on the expert report, the IGZ has first of all reached the conclusion that there are no scientific data that justify the administration of sodium bicarbonate to patients with cancer for other indications than described in the official prescription information. There is no scientific proof whatsoever showing that this therapy cures or can slow its progress.

The IGZ concludes that the administration of sodium bicarbonate even has risks for patients with high blood pressure, patients with diseases of lungs, heart, or kidneys and for patients with cancer. This is certainly the case if a number of specific blood levels are not monitored daily before, during and after the treatment. The balance of the body can become completely disturbed when large amounts are administered. In severely ill patients, this may lead to organ damage. In sick people, there is in fact irresponsible health care if this product is administered without monitoring.

Given these risks and because there is no scientific basis for the effectiveness of sodium bicarbonate apart from the registered indications, the IGZ concludes that physicians should not apply this treatment. If physicians administer these despite this warning and/or the IGZ receives reports of cases thereof, the reports will of course be investigated, whereby the aforementioned considerations will play an important role. The IGZ will not hesitate to inform the Disciplinary Medical Board.


This article is a modified version of an article originally published in Dutch on November 17, 2007 by the Vereniging tegen de Kwakzalverij (Dutch Association against Quackery).
http://www.kwakzalverij.nl/681/De_kankertherapie_van_Dottor_Tullio_Simoncini_uit_Rome

Dr. Koene is emeritus professor of Nephrology at the University of Nijmegen, The Netherlands.
Ms. Josephus Jitta is assistant professor of Italian language acquisition at the University of Amsterdam. Both are board members of the Association.

This article was posted on August 7, 2008.
--------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]
.
« Last Edit: August 15, 2008, 05:52:34 AM by ama »
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #6 on: August 15, 2008, 05:58:57 AM »

http://www.kwakzalverij.nl/681/De_kankertherapie_van_Dottor_Tullio_Simoncini_uit_Rome

[*QUOTE*]
--------------------------------------------------------------------------
De kankertherapie van Dottor Tullio Simoncini uit Rome

19 nov 2007 | Sophie J.M. Josephus Jitta

In Italië veroordeelde en geschorste arts behandelde patiënte met borstkanker in ´Centrum voor Preventieve Geneeskunde´ te Bilthoven.

The cancer therapy by Tullio Simoncini (English version) (PDF)
http://www.kwakzalverij.nl/view/DownloadFile.php?iPkDownloadId=32

Sophie Josephus Jitta en Rob Koene

De 'Kliniek voor Preventieve Geneeskunde Berg en Bosch (KPG)' in Bilthoven bestaat uit een samenraapsel van een groot aantal kleine bedrijfjes waar artsen en niet-artsen allerlei alternatieve, dus onwerkzame, behandelwijzen toepassen. In oktober 2007 kwam deze kliniek in opspraak, omdat een 58 jarige patiënte met borstkanker enkele dagen na een aantal behandelingen in die kliniek met spoed in het VU ziekenhuis moest worden opgenomen, waar zij kort daarna overleed. De behandelend arts van het ziekenhuis gaf geen overlijdensverklaring af, omdat het ging om een niet-natuurlijke dood. Aanvankelijk ging het bericht dat zij in Bilthoven was behandeld met de gevaarlijke chelatietherapie, maar later bleek dat zij daar door een Italiaanse kwakzalver was behandeld met injecties en infusen van natriumbicarbonaat.

De arts-directeur van de KPG, drs. E. Schweden, ontkende elke betrokkenheid, maar twee vasthoudende journalisten van de Volkskrant slaagden erin de werkelijke gang van zaken in de kliniek boven water te krijgen. Inmiddels doen het Openbaar Ministerie en de Inspectie voor de Gezondheidszorg onderzoek. Verklaringen van officiële zijde over de precieze doodsoorzaak van patiënte ontbreken nog.

Omdat een van ons (SJJ) de Italiaanse taal tot in detail beheerst konden wij op de Italiaanse websites uitgebreid zoeken naar meer informatie over de betrokken kwakzalver.

De nieuwe ster aan het firmament van alternatieve kankerbehandelaars heet Tullio Simoncini en woont in Rome. Hij is diabetes- en stofwisselingsspecialist, maar ook chirurg en filosoof en houdt zich al ruim 15 jaar bezig met het bestrijden van kanker. Uit de Italiaanse websites - onder andere een interview uit 2005 - valt niet op te maken wanneer Simoncini van reguliere op alternatieve behandelwijzen is overgestapt.

Wat wel duidelijk is, is dat hij sinds 2003 niet langer als arts mag praktiseren en dat hij in 2006 door de rechtbank is veroordeeld wegens dood door schuld en oplichting. Dat belet hem overigens niet om zijn therapie te blijven toepassen, niet alleen in eigen land maar naar het zich laat aanzien ook in Nederland.

Hij is tegen de veroordeling in hoger beroep gegaan. Of dit hoger beroep al is behandeld, valt uit de websites niet op te maken.

Welke theorie heeft Tullio Simoncini nu bedacht en waaruit bestaat zijn therapie? Kanker is volgens deze arts 'gewoon' een schimmel ('il cancro è un fungo'), die wordt veroorzaakt door (de in alternatieve kringen populaire) Candida albicans, een opportunistische schimmel die op een gegeven moment zijn kans schoon ziet.

Er zouden in het lichaam verschillende reacties op deze binnendringer ontstaan, met als gevolg een soort cystevorming en een niet te beheersen celdeling. Vaak gaat het hier om organen, zoals de lever en de longen.

Volgens Simoncini ontstaan er vervolgens hele schimmelkolonies en die moeten worden opgeruimd. Deze schimmeltheorie van kanker waarvoor geen enkele aanwijzing bestaat, duikt telkens weer op in kwakzalversland. Simoncini heeft op grond van deze flauwekultheorie een even simpele als doeltreffende therapie bedacht: schimmels houden niet van natriumbicarbonaat (zuiveringszout) en dus moeten zij hiermee worden bestreden. Via een intraveneus infuus (maar toediening via de mond kan ook) of zelfs met katheters, die via een slagader tot vlakbij het kankergezwel worden gemanoeuvreerd, wordt bij herhaling een hoog geconcentreerde oplossing van natriumbicarbonaat in het zieke weefsel 'gedeponeerd'. De tumoren slinken eerst en verdwijnen vervolgens helemaal, althans, bij 50% van de door hem op deze manier behandelde kankerpatiënten. Hoe hij tot dit enorme succespercentage komt, is overigens onbekend. Hij heeft nooit iets in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd over deze wondertherapie. Hij beweert dat zijn therapie ongevaarlijk is omdat natriumbicarbonaat ook in de reguliere geneeskunde wordt gebruikt, maar hij vermeldt daarbij niet dat dit alleen plaatsvindt bij bepaalde stoornissen in de water- en zouthuishouding van patiënten en onder nauwkeurige klinische controle.

Met de hoog geconcentreerde oplossingen die hij in korte tijd in grote
hoeveelheden toedient wordt de zuurgraad in het hele lichaam ontregeld en kunnen ernstige en zelfs dodelijke complicaties ontstaan.

Dottor Tullio Simoncini voelt zich, net als zovele andere alternatieve genezers, door de reguliere artsenwereld miskend. Maar gelukkig zijn er patiënten genoeg die hem en zijn revolutionaire therapie op handen dragen.

De Italiaanse nabestaanden van de patiënten die zijn behandeling niet hebben overleefd en die destijds de rechtszaak tegen Simoncini hebben aangespannen, denken daar alleen heel anders over.


Aanvulling 7 12 2007

David Boss, onderzoeker bij het NKI en lid van onze Vereniging, stuurde ons de onderstaande aanvulling:

Ik stuitte onlangs op de website van de stichting Sergio en schrok toch nog van de informatie die op deze website te vinden is. Niet alleen de zouttherapie van masseur Kees Boegem,
http://www.kwakzalverij.nl/557/De_zouttherapie_van_Kees_Boegem
maar nu ook de "kanker is een schimmel" theorie van dr. Simoncini worden schaamteloos gepropageerd.Simoncini heeft trouwens sinds kort (naar mijn weten) een Nederlandstalige website. Hier wordtuitgebreid ingegaan op zijn schimmeltheorie, en ook zijn afkeervan de reguliere geneeskunde wordt herhaaldelijkbenadrukt
(klik hier
http://www.curenaturalicancro.nl/orthodoxe-oncologie.html ).

Copyright © 2001-2007 Vereniging tegen de Kwakzalverij. Alle rechten
voorbehouden.
--------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]
.
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

ama

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 1201
Re: Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #7 on: October 19, 2014, 04:18:14 PM »

.


Fight Simoncini!




[Yes. Fight Simoncini and typos. OM]
« Last Edit: December 05, 2014, 03:22:13 PM by Omegafant »
Logged
Kinderklinik Gelsenkirchen verstößt gegen die Leitlinien

Der Skandal in Gelsenkirchen
Hamer-Anhänger in der Kinderklinik
http://www.klinikskandal.com

http://www.reimbibel.de/GBV-Kinderklinik-Gelsenkirchen.htm
http://www.kinderklinik-gelsenkirchen-kritik.de

Thymian

  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 2135
Re: Oproep (ex) patiënten Simoncini
« Reply #8 on: December 07, 2022, 06:13:07 PM »

Stand: 10400
Logged
.         Im Angesicht von Gewalt ist Höflichkeit gegenstandslos.
.         At face with violence politeness is pointless.

.         (User TNT in the former CDU forum)
--------------------------------------- * --------------------------------------- * ---------------------------------------
Pages: [1]