TG-1 * Transgallaxys Forum 1

Pages: [1]

Author Topic: Ein Schadensfall der Evolution, auch bekannt als "Homöopathieanhänger"  (Read 21 times)

Julian

• Boltbender
  • Jr. Member
  • *

"Antifaschistischen greifen eben nicht Andersdenkende an, ganz im Gegenteil." Auf so einen Schwachsinn kann nur eine Homöopathiedumpfbacke kommen.

Antifaschisten haben das "anti" sogar im Namen. Und wenn sie etwas tun, dann angreifen! Mit Hacke, mit Spaten, mit Hammer und Sichel, und mit der Faust. Mit allem, was denen in die Hände fällt , wird angegriffen und gekämpft. Antifaschismus ist der Inbegriff des Kampfes. Es sei denn, man ist ein Schadensfall der Evolution, auch bekannt als "Homöopathieanhänger".

Die Fundstelle:

https://twitter.com/jotefes/status/1177407969883033605

[*quote*]
Riki Masorati
‏ @lehrbuda
23. Sept.

Aufgestellte Thesen der Frau Grams von #GWUP:
#Homoeopathie ist unwirksam
#Glyphosat ist nicht gesundheitsschädlich
#Atomkraft ist die beste Art der Energieerzeugung
Neu: #Akupunktur ist ebenfalls unwirksam
Nimmt eigentlich irgendwer die Lobby-Wachtel tatsächlich noch ernst ???
17 Antworten 10 Retweets 17 Gefällt mir

Elke
‏ @Arachnoidea12
23. Sept.

Nee, nur das Nachplapper-Geschwader von twitter.
2 Antworten 0 Retweets 4 Gefällt mir

TanteFinn
‏ @TanteFinn
23. Sept.

Ad Hominem und Diskreditierung sind eine beliebte Methode derjenigen ohne Argumente.
Genau so arbeitet übrigens die "Neue Rechte"
...
1 Antwort 0 Retweets 6 Gefällt mir

TanteFinn
‏ @TanteFinn
23. Sept.

.. (ich möchte damit nicht sagen, dass alle Homöopathie Gläubigen rechts sind - obwohl ich mir einbilde, dass unter ihnen der Anteil höher ist, als in der Gesellschaft -, sondern nur auf die absurde und unfaire "Diskussionsart" hinweisen)
1 Antwort 0 Retweets 6 Gefällt mir

Fanta Ghiro
‏ @Fantaghiro59
24. Sept.

Ach ja? Und wie kommen Sie zu Ihrer Schlussfolgerung?

Ich finde ja eher, dass sich Homöopathie-Gegner totalitär und intolerant verhalten. Und das sind Verhaltensweisen, die ich eher Rechtsradikalen zuschreibe.

Aber was weiß ich schon.
5 Antworten 1 Retweet 4 Gefällt mir
Christian
‏ @chrrolfe
24. Sept.

Solange die ihren Zauberzucker völlig selbst bezahlen und dieser aus Apotheken verschwindet ist doch alles gut.

Wenn jemand sich verarschen lassen will, ist das sein gutes Recht :)
2 Antworten 0 Retweets 3 Gefällt mir
Fanta Ghiro
‏ @Fantaghiro59
24. Sept.

Das sind ja sog. Freiwilligkeitsleistungen, da hat jede Krankenkasse ihre eigenen wirtschaftlichen Prämissen.

Und jedem Homöopathie-Gegner steht es doch frei eine Kasse zu wählen, die das nicht bezahlt. Und wenn Ihr so viele seid, dann reagieren die Kasse ja vielleicht.
2 Antworten 1 Retweet 2 Gefällt mir
Christian
‏ @chrrolfe
24. Sept.

Da Kassen nach dem Solidaritätsprinzip funktionieren sollte dies generell untersagt werden. Außerdem sollte offenbarer Betrug (Das ist Homöopathie nämlich) nicht noch unterstützt werden.
2 Antworten 0 Retweets 0 Gefällt mir
Jotefes
‏ @jotefes
24. Sept.

Die Kassen haben einen Freiraum, den ich grundsätzlich gutfinde, denn auch dieser ist nicht vom Himmel gefallen, sondern wurde geschaffen eben für mehr Vielfalt im Solidaritätsprinzip. Sowas ist nicht "zu untersagen", sondern zu fördern.

"Betrug" ist übrigens auch was anderes.
3 Antworten 0 Retweets 3 Gefällt mir
Christian
‏ @chrrolfe
24. Sept.

Freiraum für experimentelle Sachen sind auch ok die annähernd wissenschaftlich sind aber Homöopathie missbraucht diesen Freiraum.
Jotefes
‏ @jotefes
24. Sept.

Homöopathie "missbraucht" nicht. Sie missbrauchen hier Begriffe, um was genau zu erreichen? Das es jenen Leuten verloren geht, die auf H. ansprechen? Versteh mal, dass Genesung unterschiedlich sein kann. Gute Erfahrungen sind signifikant vorhanden. Auch wenn "Kritiker" nö sagen.
1 Antwort 3 Retweets 3 Gefällt mir
Christian
‏ @chrrolfe
24. Sept.

Nein es gibt keinen einzigen wissenschaftlichen Beleg, dass Homöopathie eine Effekt über den Placeboeffekt hinaus hat.

Wie denn auch Homöopathie ist widerspricht den physikalischen Gesetzen.
Jotefes
‏ @jotefes
24. Sept.

Es gibts genug positive Beobachtungen, dass Homöopathie wirkt. Das sind übrigens auch wissenschaftliche Belege. Und glauben Sie wirklich Homöopathie wäre so beliebt, wenns keine Behandlungserfolge gäbe?

Muss den Heilung physikalischen Gesetzen folgen?
6 Antworten 0 Retweets 2 Gefällt mir
Endgegner der Kommentarspalten

‏ @Themios
25. Sept.

"Es gibt genug positive Beobachtungen, dass Hexenverbrennung wirkt. [...]Und glauben Sie wirklich, Hexenverbrennung wäre so beliebt, wenn es keine Erfolge gäbe?"

Kommt du dir nicht selbst ein wenig blöd vor, so absurden unlogischen Quatsch zu schreiben?
1 Antwort 0 Retweets 1 Gefällt mir
Jotefes
‏ @jotefes
14 Std.vor 14 Stunden

Hallo, du spinnst wohl'n bisschen?

Oder: Kommst du dir nicht selbst ein wenig blöd vor, so einen absurden unlogischen Quatsch zu schreiben.? & zu unterstellen?😆

Mit Homöopathie gibts gute Ergebnisse. Kannst du blöde finden (oder mit Hexenverbrennung vergleichen)  ist aber so.
2 Antworten 0 Retweets 1 Gefällt mir

‏ @Themios
3 Std.vor 3 Stunden

Ähm, warum soll die gleiche Argumentation ein Beleg für Homöopathie, aber nicht für Hexenverbrennung sein? Das ist doch völlig willkürlich und damit unlogisch. Und nein, die Homöopathie erzielt keine guten Ergebnisse, sie kann seit 200 Jahren keinen Beweis liefern.
1 Antwort 0 Retweets 0 Gefällt mir
Jotefes
‏ @jotefes
3 Std.vor 3 Stunden

Du bist unlogisch, weil du offensichtlich null weißt, wofür deine "Hexenverbrennung" / Hexenverfolgung steht.

Wie die AfD - keine Ahnung haben, was Thema ist, aber Mitlaufen wollen mit den Hatern..

Homöopathie hat zB.Erfolge bei Frauenbeschwerden, aber 'Männer" wollen Beweis.

‏ @Themios
2 Std.vor 2 Stunden

Wo sind denn die validen Studienbelegen, wenn Homöopathie erfolgreich wäre? Ihr Esoterikschwurbler seid wirklich lustig, behaupten andere hätten keine Ahnung, aber nie auch nur ansatzweise Belege liefern können. Und Logik scheint für dich ein Schimpfwort zu sein.
Jotefes
‏ @jotefes
1 Std.vor 1 Stunde

Leute, die meinen sich das Recht zu nehmen, andere herabwürdigen sind 💩. So easy.

Homöopathie wird schon lange im Westen eingesetzt mit Eefolg. aber du, entdeckst H. jetzt erst, so wie die AfD die Antifa?
Zufall? Vermutlich wohl aus der selben Gegend?

-------------------------------------------

Endgegner der Kommentarspalten ✊ @Themios
38 Min.vor 38 Minuten

Homöopathie wurde erst vor rund 200 Jahren erfunden, nichts mit "lange". Und hättest du mal einen Blick auf mein Profil geworden, wäre dir aufgefallen, dass ich Antifaschist bin. Nur was soll das damit zu tun haben, dass du wissenschaftsfeindlichen Unsinn verbreitest?

-------------------------------------------

Jotefes @jotefes

Antwort an @Themios @chrrolfe und

Achja WIRKLICH? Dann weißt du ja auch, dass Homöopathie seit 30, 40 Jahre im Westen gut etabliert ist. Das ist lang.

Sich für Antifaschist zu halten und zu verhalten sind zwei unterschiedliche Dinge.

Antifaschistischen greifen eben nicht Andersdenkende an, ganz im Gegenteil.
19:21 - 26. Sept. 2019
[*/quote*]

StarCruiser http://WWW.ALLAXYS.COM mission countdown

RUEBENKRAUT

• Jr. Member
  • *
Re: Ein Schadensfall der Evolution, auch bekannt als "Homöopathieanhänger"
« Reply #1 on: December 04, 2019, 05:45:46 PM »

Paßt auch hier rein.

Eine angebliche Fachärztin für Neurologie, deren Fachkenntnisse aber eher dürftig, und deren Wortschatz und Sozialisation eher Marktfrauen zuzurechnen ist, hetzt gegen Homöopathie-Kritiker:

https://twitter.com/Arachnoidea12/status/1202234606948356096

[*quote*]
Elke 🐾 🌾 @Arachnoidea12

...auf der Titelseite. Ein Artikel über die Anhänger der "Globukalypse"...

https://pbs.twimg.com/media/EK8x_ToXsAEENqP.jpg

6:34 AM - 4 Dec 2019
[*/quote*]

Wölfine

• Newbie
  • *
Re: Ein Schadensfall der Evolution, auch bekannt als "Homöopathieanhänger"
« Reply #2 on: December 08, 2019, 02:29:33 AM »

Erschreckende Gestalten... Warum machen die das? Die Lügen sind so dumm, man kann sie in wenigen Minuten widerlegen.

Die DLF-Nachrichten berichten über den Masernausbruch auf Samoa, da kommt die Homöopathie pushende Hochstaplerin "Elke" "Arachnoidea12" mit einem verlogenen Pamphlet:

https://twitter.com/Arachnoidea12/status/1202528723540545536

[*quote*]
Die Nachrichten @DLFNachrichten
5. Dez.

Mehr als 4.000 Masernfälle wurden in Samoa in den vergangenen Wochen gemeldet. Mehr als 60 Menschen starben. Die Regierung startete nun eine großangelegte Impf-Aktion.

https://pbs.twimg.com/card_img/1202528072530112512/LgE9zczu?format=jpg&name=600x314

2 Antworten 6 Retweets 15 Gefällt mir

Elke 🐾 🌾 @Arachnoidea12
Antwort an @DLFNachrichten

https://pbs.twimg.com/media/ELA9YmwXsAAI2nb.jpg:small

02:02 - 5. Dez. 2019

0 Antworten 0 Retweets 0 Gefällt mir
[*/quote*]

Eine Quelle aus Neuseeland, die den Fall beobachtet hat, berichtet im Sommer 2019 über die wahre Ursache: Dämlichkeit der beiden samoanischen Krankenschwestern, die die Impfung verabreicht haben. Die beiden haben das Vakzin-Pulver nicht mit dem in einer Phiole mitgelieferten Wassers angesetzt, sondern mit einem Betäubungsmittel. Dafür wurden die beiden zu je 5 Jahren Gefängnis verurteilt.

"On 4 June 2019, both nurses pleaded guilty to negligence causing manslaughter. On 2 August, both nurses were sentenced to five years in prison. During the sentencing hearing, it was confirmed that one of the nurses mixed the MMR vaccine powder with expired muscle relaxant anaesthetic instead of water for injection supplied in a vial with the vaccine."

Es war kein Fehler des Impfstoffs, sondern ein schwerer Fehler der beiden Krankenschwestern. Aber die Hochstaplerin "Elke" "Arachnoidea12" hindert das nicht am Verbreiten von Lügen. Ihr Zusammenklauben von Versatzstücken, wie macht sie das? Mit Google? Mit Google kann man den Bericht über die Verurteilung der beiden samoanischen Krankenschwestern innert weniger Minuten finden:

Die Quelle:

https://www.immune.org.nz/hot-topic/infant-deaths-samoa-tragic-outcome-error-preparing-mmr-vaccine

[*quote*]
Infant deaths in Samoa a tragic outcome from error preparing MMR vaccine

The deaths of two infants on 6 July 2018 in Samoa shortly after receiving their MMR immunisations were under investigation by the Samoan Ministry of Health and Samoan Police. However, the inquest was put on hold until the trial of the two nurses who administered the MMR vaccines had been completed.

On 4 June 2019, both nurses pleaded guilty to negligence causing manslaughter. On 2 August, both nurses were sentenced to five years in prison. During the sentencing hearing, it was confirmed that one of the nurses mixed the MMR vaccine powder with expired muscle relaxant anaesthetic instead of water for injection supplied in a vial with the vaccine. Eight Samoan speaking New Zealand nurses visited Samoa in June to provide training for vaccinating nurses at district hospitals.

There have also been media reports of two other deaths of Samoan siblings on separate occasions more than a week after MMR vaccination – these deaths occurred in 2017 and April 2018. A very rare genetic immune disorder is expected to have contributed to the death of the second sibling, who died in New Zealand. It is suspected that the first sibling had the same disorder. The family are undergoing genetic testing.

We would like to acknowledge the tragic losses experienced by the families of these infants, and concerns of the communities both in Samoa and in New Zealand.

The following has been updated as more information on the events on 6 July 2018 came to hand.

MMR is a vaccine given after one year of age to protect against three diseases; measles, mumps and rubella.

MMR vaccines have been used for decades all over the world including New Zealand and there is a long track record of safety.
    The vaccine used in New Zealand and Samoa is extremely safe.
    There has never been a death associated with the administration of this vaccine in New Zealand.

Rarely a tragic event such as the one on 6 July in Samoa occurs. There are two main reasons why something like this might happen:

Medical error, where the vaccine is prepared for injection incorrectly and the wrong substance is injected. This is what was found to have occurred, expired muscle relaxant anaesthetic was mixed with the MMR vaccine powder instead of water for injection supplied in a vial with the vaccine
    Contamination of the vaccine due to leaving it at room temperature for a long period of time.

At the request of the Samoan Ministry of Health, the World Health Organization has mobilised an immunisation expert from the Western Pacific Regional Office to assist with the investigation and a forensic pathology team from Melbourne, Australia, to support the Government in the forensic work that will contribute to the evaluation of what caused these events.

The MMR vaccine used in Samoa is a five-dose vial. The batch lot of the vaccine administered to these two children has been in use in Samoa since August 2017 with no safety concerns. The same batch lot is also in use in a number of South American and Caribbean countries, including Belize, Ecuador, St. Vincent, Trinidad Tobago, Chile, Aruba, Dutch Antilles, St. Kitts & Nevis and Cuba, with no reports of adverse events.   

Click on the link to read the New Zealand Ministry of Health statement on the investigation into MMR vaccine safety in Samoa.
August 9th, 2018

News reports have indicated that a nurse has been charged by Samoan police in relation to the deaths of the two infants on 6 July 2018. The nature of the charges will be made known at a hearing planned for the 14th of August. The coronial inquest for the two infants has been deferred until 12 September 2018 whilst authorities await the infant's full post-mortem reports.
August 14th, 2018

The first court hearing of the nurse charged in relation to the deaths was held today. She was charged with manslaughter, negligence and perverting the course of justice after the children died after being given the measles, mumps and rubella (MMR) vaccine. Visit the newshub story here.
August 15th, 2018

A second nurse in Samoa has been charged with manslaughter in relation to the deaths of the two children. Both nurses are due to appear in the Samoa Supreme Court on 27 August 2018.
August 24th, 2018

Report on RNZ website: Samoa's Prime Minister has called for nurses to be well trained, in light of last month's deaths of two babies after they received the MMR vaccine. Tuila'epa Sa'ilele Malielegaoi said the post mortem preliminary report did not find anything wrong with the vaccine but human error seemed to be involved in the diluting of the vaccine.
September 14th, 2018

The Commission of Inquiry into the deaths of the infants commenced on 12th September. After hearing from the Samoan National Health Services, Ministry of Health and School of Nursing, the Commission highlighted the need for ongoing nurse training during their employment in the health sector. The Inquiry was adjourned on 14th September until after the Court proceedings against the two nurses charged with the manslaughter of the infants are concluded. The hearings are due to commence in February 2019.
November 20th 2018

Report on RNZ website: MMR vaccine is now being given again, and vaccination procedures revised and tightened. Minister of Health in Samoa, Tuitama Dr Leao Tuitama, responded to questions from the Samoa Observer "We have a new rigorous approach to assure the mistakes of the past will not be repeated."
March 27th 2019

Report on RNZ website: the Samoa Supreme Court trial of the two nurses involved in the administration of the MMR vaccine doses has been delayed until June 2019. The defence lawyer for the nurses has not received reports from the post-mortems conducted in Samoa and overseas, or information from the overseas investigation into the cause of the children's deaths.
June 5th 2019

Report on RNZ website: the two nurses in Samoa, facing charges over the deaths of two babies, have pleaded guilty to manslaughter. They will be sentenced on 18 June.
June 6th 2019

Report on RNZ website: Samoa's health ministry says the deaths of two babies last year were caused by nurses mixing the wrong liquid with MMR vaccines. Eight New Zealand nurses will go to Samoa this month to re-train all vaccinating nurses.
June 17th 2019

Report on Samoa Global News website: sentencing of the two nurses facing charges over the deaths of two babies has been adjourned.
June 18th 2019

Report on RNZ website: A team of New Zealand nurses have arrived in Samoa for a 10-day mission to re-train all vaccinating nurses.
July 12th 2019

Report on the Global Advisory Committee on Vaccine Safety (GACVS) meeting 5–6 June 2019: GACVS is an independent expert clinical and scientific advisory body, provides WHO with scientifically rigorous advice on vaccine safety issues of potential global importance. A GACVS subgroup on vaccine safety communication studied selected vaccine communication crises, including that associated with Dengvaxia in the Philippines, measles, mumps and rubella (MMR) vaccine in Samoa and Sudan, and HPV vaccine in five countries. A review of the case studies demonstrated that crises can be mitigated when key stakeholders are involved and proactive communications are established immediately. In Samoa (MMR), there was prompt communication among the relevant authorities and appropriate investigations, but initial attempts to hide the vaccination error and blaming individuals rather than conducting systemic analyses were detrimental to the vaccine programme. The public was not informed of the reasons for the event. The subgroup highlighted that appropriate, timely communication with the public is of paramount importance.
July 15th 2019

Report on RNZ website: The sentencing of two nurses in Samoa, relating to the deaths of two infants after receiving the MMR vaccine, has again been delayed. The case has been adjourned until 2 August as the defence lawyer was engaged in another matter.
August 3rd 2019

Report on RNZ website: The two nurses, who pleaded guilty to negligence causing the manslaughter of two infants, have been sentenced to five years in prison.

The Samoa Observer published a detailed acount of the sentencing hearing, where it was confirmed that one of the nurses mixed the MMR vaccine powder with expired muscle relaxant anaesthetic instead of water for injection supplied in a vial with the vaccine.

Last updated: Nov 2019
Hot Topics
Measles in New Zealand
Zostavax catch-up programme extended
PHARMAC announces extension to Menactra eligibility
Boostrix now recommended from 16 weeks of every pregnancy
Influenza vaccine supply
April 2019 - UPDATE on HBvaxPRO 10mcg and HBvaxPRO 40mcg stock
PHARMAC announces Immunisation Schedule from 1 July 2020
Infant deaths in Samoa a tragic outcome from error preparing MMR vaccine
WHO publishes the 2018 Assessment Report of the Global Vaccine Action Plan
Answers to frequent concerns and questions arising from Vaxxed